Informacja aktualna na dzień: 27.06.2025 r.
I. Dostępność cyfrowa
a) Dostępność strony internetowej www.bskonin.pl
Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.4.1 Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
2.4.2 Strona zatytułowana | Strony internetowe mają tytuły, które opisują ich cel lub przedstawiają ich temat. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
2.4.10 Nagłówki sekcji | Nagłówki sekcji służą do organizacji treści. |
Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z następujących technologii asystujących:
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.
b) Dostępność aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Aplikacja mobilna spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.1 Informacje i relacje | Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu. |
1.3.3 Cechy sensoryczne | Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk. |
1.4.1 Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
2.1.1 Klawiatura | Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana funkcja wymaga wprowadzenia informacji przez użytkownika w oparciu o ścieżkę ruchów, a nie w oparciu o punkty końcowe wejścia. |
2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę | Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus z danego komponentu. |
2.4.6 Nagłówki i etykiety | Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści. |
3.3.1 Identyfikacja błędu | Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu. |
3.3.2 Etykiety lub instrukcje | Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje. |
4.1.2 Nazwa, rola, wartość | Dla wszystkich komponentów interfejsu użytkownika (w tym, ale nie tylko, elementów formularzy, łączy oraz komponentów wygenerowanych przez skrypty) nazwa oraz rola mogą być określone programowo; stan, właściwości oraz wartości, które mogą być ustawione przez użytkownika, mogą również być ustawione programowo; powiadomienie o zmianach w tych elementach dostępne jest dla programów użytkownika, w tym technologii wspomagających. |
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej przygotowanego przez zewnętrznego dostawcę.
c) Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji webowej
Serwis transakcyjny jest częściowo zgodny z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia
26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.
Serwis transakcyjny spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:
Kod | Kryterium |
1.3.1 Informacje i relacje |
Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu. |
1.3.4 Orientacja | Treść nie ogranicza swojego widoku i działania do jednej orientacji wyświetlania, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlania jest istotna. |
1.4.1 Użycie koloru | Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych. |
2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę | Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus z danego komponentu. |
2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu
|
Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych i czerwonych . |
3.2.3 Spójna nawigacja | Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika. |
Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonał dostawca zewnętrzny.
II. Dostępność usług w kanale stacjonarnym
W Banku Spółdzielczym w Koninie przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:
III. Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Banku Spółdzielczego w Koninie mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.
Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:
Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.
W naszym banku możesz porozumiewać się również w Polskim Języku Migowym,
po wcześniejszym ustaleniu terminu rozmowy.
Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:
Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.
Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:
Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie V – Dostępność architektoniczna.
IV. Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty
W Banku Spółdzielczym w Koninie możesz skorzystać z 7 bankomatów z czytnikami NFC. Znajdują się one w następujących lokalizacjach:
Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu znajdziesz:
Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: bskonin@bskonin.pl lub w placówce banku.
V. Dostępność architektoniczna
Nasze dostępne placówki oznaczamy ikonami:
Ikona graficzna | Opis | |
1. |
![]() |
Człowiek na wózku – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie. Oznacza, że bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwala osobie na wózku poruszać się samodzielnie. |
2. |
![]() |
Człowiek na wózku z asystentem – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami. Oznacza, że w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi. |
3. |
![]() |
Przekreślone oko – symbol, który wskazuje na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą lub niedowidzącą. |
4. |
![]() |
Migające rączki – symbol, który wskazuje na dostępność obsługi w Polskim Języku Migowym (PJM). W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę głuchą (włączając zdalną obsługę w PJM). |
Ikony, którymi oznaczamy dostępne bankomaty i wpłatomaty:
Ikona graficzna | Opis | |
1. |
![]() |
Człowiek na wózku – oznacza, że bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia samodzielne skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku. |
2. |
![]() |
Człowiek na wózku z asystentem – bezpośrednie otoczenie i usadowienie urządzenia umożliwia skorzystania z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku przy asyście osoby trzeciej. |
3. |
![]() |
Słuchawki – symbol wskazujący na udźwiękowienie bankomatu.
|
Zastosowaliśmy ikony graficzne z opisem dodatkowych udogodnień, które dotyczą dostępności.
Bank Spółdzielczy w Koninie dysponuje 8 Oddziałami, 4 Filiami oraz 1 Punktem Kasowym. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:
Oddział | Zakres dostępności architektonicznej |
Oddział I w Koninie ul. Kościelna 6 lok. U3 62-500 Konin |
![]() Bez barier architektonicznych ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością |
Filia w Kramsku ul. Wojska Polskiego 3 62-511 Kramsk |
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu |
Filia w Krzymowie ul. Kościelna 3 62-513 Krzymów |
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Bez barier architektonicznych |
Oddział w Golinie
ul. Strażacka 5
|
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością |
Oddział w Grodźcu ul. Główna 24 62-580 Grodziec |
![]() Bez barier architektonicznych ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu |
Oddział w Kazimierzu Biskupim ul. M. Konopnickiej 10 62-530 Kazimierz Biskupi |
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() |
Oddział w Rychwale Plac Wolności 2 62-570 Rychwał |
![]() Bez barier architektonicznych ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu |
Punkt Kasowy w Starym Mieście ul. Główna 18 62-571 Stare Miasto |
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu |
Oddział w Tuliszkowie ul. Haliny Oleksiak 1 62-740 Tuliszków |
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() ![]() Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością |
Oddział w Turku
ul. Piłsudskiego 2 62-700 Turek
|
![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością |
Filia w Przykonie
ul. Szkolna 7 62-731 Przykona |
![]() Bez barier architektonicznych ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością ![]() Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu |
Filia we Władysławowie
ul. Rynek 30
|
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu ![]() Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu |
Oddział w Wilczynie
ul. Konińska 9 62-550 Wilczyn
|
![]() Dostęp dla osób na wózku z asystentem ![]() Możliwość wejścia z psem asystującym ![]() Parking w najbliższym otoczeniu |
Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach, również w formie ikon graficznych z opisem, znajdziesz też na naszej stronie internetowej: https://www.bskonin.pl/deklaracja-dostepnosci-architektonicznej/.
VI. Skargi na brak dostępności
Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności produktu lub usługi, którą świadczymy.
W skardze umieść informacje:
Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest konsumentem (klientem indywidualnym) Banku Spółdzielczego w Koninie, nie rozpatrzymy skargi.
Skargę możesz złożyć:
Odpowiedź na skargę:
1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi
i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.
3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas
w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:
1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;
2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.
4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:
1) pisemnej lub
2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).
5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy
z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
6. Odpowiadamy na skargę:
1) listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną
(z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej);
2) e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, podany w formularzu skargi.
Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:
VII. Dostępność kart płatniczych
Nasze karty płatnicze posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z karty: