linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Informacja o dostępności –

Informacja o dostępności

 

Informacja aktualna na dzień: 27.06.2025 r.

 

I. Dostępność cyfrowa

        a) Dostępność strony internetowej www.bskonin.pl

 

Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:

Kod Kryterium
1.4.1 Użycie koloru Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.
2.4.2 Strona zatytułowana Strony internetowe mają tytuły, które opisują ich cel lub przedstawiają ich temat.
2.4.6 Nagłówki i etykiety Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści.
2.4.10 Nagłówki sekcji Nagłówki sekcji służą do organizacji treści.

 

Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z następujących technologii asystujących:

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.

 

 

        b) Dostępność aplikacji mobilnej

 

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.

Aplikacja mobilna spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:

 

Kod Kryterium
1.3.1 Informacje i relacje Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu.
1.3.3 Cechy sensoryczne Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk.
1.4.1 Użycie koloru Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.
2.1.1 Klawiatura Wszystkie funkcjonalności w treści są obsługiwane za pomocą interfejsu klawiatury, bez wymogu określonego czasu użycia poszczególnych klawiszy, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana funkcja wymaga wprowadzenia informacji przez użytkownika w oparciu
o ścieżkę ruchów, a nie w oparciu o punkty końcowe wejścia.
2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus
z danego komponentu.
2.4.6 Nagłówki i etykiety Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści.
3.3.1 Identyfikacja błędu Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu.
3.3.2 Etykiety lub instrukcje Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje.
4.1.2 Nazwa, rola, wartość Dla wszystkich komponentów interfejsu użytkownika (w tym, ale nie tylko, elementów formularzy, łączy oraz komponentów wygenerowanych przez skrypty) nazwa oraz rola mogą być określone programowo; stan, właściwości oraz wartości, które mogą być ustawione przez użytkownika, mogą również być ustawione programowo; powiadomienie o zmianach w tych elementach dostępne jest dla programów użytkownika, w tym technologii wspomagających.

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej przygotowanego przez zewnętrznego dostawcę.

 

      c) Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji webowej

 

Serwis transakcyjny jest częściowo zgodny z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia
26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów
i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.

Serwis transakcyjny spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:

Kod Kryterium
1.3.1 Informacje
i relacje
Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu.
1.3.4 Orientacja Treść nie ogranicza swojego widoku i działania do jednej orientacji wyświetlania, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlania jest istotna.
1.4.1 Użycie koloru Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.
2.1.2 Bez pułapki na klawiaturę Jeśli fokus klawiatury można przemieścić do danego komponentu treści za pomocą interfejsu klawiatury, to może on być z niego usunięty również za pomocą interfejsu klawiatury, a jeśli wymagane jest użycie czegoś więcej niż tylko strzałek, tabulatora lub innych standardowych metod wyjścia, użytkownik musi otrzymać odpowiednią podpowiedź, w jaki sposób usunąć fokus
z danego komponentu.
2.3.1 Trzy błyski lub wartości poniżej progu

 

Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego, co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych
i czerwonych .
3.2.3 Spójna nawigacja Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika.

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonał dostawca zewnętrzny.

 

 

II. Dostępność usług w kanale stacjonarnym

 

W Banku Spółdzielczym w Koninie przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:

  1. Wprowadziliśmy nowe elementy do standardów obsługi klientów w naszym banku.
    W lepszym i bardziej wszechstronnym stopniu uwzględniają potrzeby osób
    z niepełnosprawnością.
  2. Wprowadziliśmy bardziej zrozumiałą komunikację pomiędzy doradcami a klientami.
  3. Na bieżąco dostosowujemy dokumentację papierową do potrzeb naszych klientów.
  4. Umożliwiamy skorzystanie z usług tłumacza Polskiego Języka Migowego.

 

 

III. Dostępność komunikacyjno-informacyjna

 

Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Banku Spółdzielczego w Koninie mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.

Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:

 

Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.

W naszym banku możesz porozumiewać się również w Polskim Języku Migowym,
po wcześniejszym ustaleniu terminu rozmowy.

Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:

Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.

Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:

  1. Oddział I w Koninie ul. Kościelna 6 lok. U3, 62-500 Konin
  2. Filia w Kramsku ul. Wojska Polskiego 3, 62-511 Kramsk
  3. Filia w Krzymowie Kościelna 3, 62-513 Krzymów
  4. Oddział w Golinie Strażacka 5, 62-590 Golina
  5. Oddział w Grodźcu Główna 24, 62-580 Grodziec
  6. Oddział w Kazimierzu Biskupim M. Konopnickiej 10, 62-530 Kazimierz Biskupi
  7. Oddział w Rychwale Plac Wolności 2, 62-570 Rychwał
  8. Punkt Kasowy w Starym Mieście Główna 18, 62-571 Stare Miasto
  9. Oddział w Tuliszkowie Haliny Oleksiak 1, 62-740 Tuliszków
  10. Oddział w Turku Piłsudskiego 2, 62-700 Turek
  11. Filia w Przykonie Szkolna 7, 62-731 Przykona
  12. Filia we Władysławowie Rynek 30, 62-710 Władysławów
  13. Oddział w Wilczynie ul. Konińska 9, 62-550 Wilczyn

 

Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie V – Dostępność architektoniczna.

 

IV. Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty

 

W Banku Spółdzielczym w Koninie możesz skorzystać z 7 bankomatów z czytnikami NFC. Znajdują się one w następujących lokalizacjach:

  1. Konin, Kościelna 6 lok. U3 (bankomat zewnętrzny i wewnętrzny)
  2. Grodziec, Główna 24, 62-580
  3. Kazimierz Biskupi, ul. M. Konopnickiej 10, 62-530
  4. Stare Miasto, ul. Główna 18, 62-571
  5. Tuliszków, Haliny Oleksiak 1
  6. Wilczyn, ul. Konińska 9

 

Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu znajdziesz:

Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: bskonin@bskonin.pl lub w placówce banku.

 

V. Dostępność architektoniczna

Nasze dostępne placówki oznaczamy ikonami:

  Ikona graficzna Opis
1.
Opis
Człowiek na wózku – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie. Oznacza, że bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwala osobie na wózku poruszać się samodzielnie.
2.
Opis
Człowiek na wózku z asystentem – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami. Oznacza,
że w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi.
3.
Opis
Przekreślone oko – symbol, który wskazuje na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą lub niedowidzącą.
4.
Opis
Migające rączki – symbol, który wskazuje na dostępność obsługi w Polskim Języku Migowym (PJM). W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę głuchą (włączając zdalną obsługę
w PJM).

Ikony, którymi oznaczamy dostępne bankomaty i wpłatomaty:

 

  Ikona graficzna Opis
1.
Opis
Człowiek na wózku – oznacza, że bezpośrednie otoczenie
i usadowienie urządzenia umożliwia samodzielne skorzystania
z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku.
2.
Opis
Człowiek na wózku z asystentem – bezpośrednie otoczenie
i usadowienie urządzenia umożliwia skorzystania
z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku przy asyście osoby trzeciej.
3.
Opis
 

Słuchawki – symbol wskazujący na udźwiękowienie bankomatu.

 

 

Zastosowaliśmy ikony graficzne z opisem dodatkowych udogodnień, które dotyczą dostępności.

 

Bank Spółdzielczy w Koninie dysponuje 8 Oddziałami, 4 Filiami oraz 1 Punktem Kasowym. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:

 

Oddział Zakres dostępności architektonicznej
Oddział I w Koninie
ul. Kościelna 6 lok. U3
62-500 Konin
Opis

Bez barier architektonicznych
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis
Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością
Filia w Kramsku
ul. Wojska Polskiego 3
62-511 Kramsk
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Filia w Krzymowie
ul. Kościelna 3
62-513 Krzymów
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Bez barier architektonicznych
Oddział w Golinie

ul. Strażacka 5
62-590 Golina

 

Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością
Oddział w Grodźcu
ul. Główna 24
62-580 Grodziec 
Opis

Bez barier architektonicznych
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu
Oddział w Kazimierzu Biskupim
ul. M. Konopnickiej 10
62-530 Kazimierz Biskupi
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
OpisParking w najbliższym otoczeniu
Oddział w Rychwale
Plac Wolności 2
62-570 Rychwał 
Opis

Bez barier architektonicznych
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu
Punkt Kasowy w Starym Mieście
ul. Główna 18
62-571 Stare Miasto 
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Oddział w Tuliszkowie ul. Haliny Oleksiak 1
62-740 Tuliszków 
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
OpisParking w najbliższym otoczeniu
Opis
Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością
Oddział w Turku

ul. Piłsudskiego 2

62-700 Turek

 

 

Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis
Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością
Filia w Przykonie

ul. Szkolna 7

62-731 Przykona

Opis

Bez barier architektonicznych
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością
Opis

Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu
Filia we Władysławowie

ul. Rynek 30
62-710 Władysławów

 

Opis

Dostęp dla osób na wózku z asystentem
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu
Opis

Przystanek komunikacji publicznej w pobliżu
Oddział w Wilczynie

ul. Konińska 9

62-550 Wilczyn

 

Opis

Dostęp dla osób na wózku z asystentem
Opis

Możliwość wejścia z psem asystującym
Opis

Parking w najbliższym otoczeniu

 
Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach, również w formie ikon graficznych z opisem, znajdziesz też na naszej stronie internetowej: https://www.bskonin.pl/deklaracja-dostepnosci-architektonicznej/.

 

 

 

VI. Skargi na brak dostępności

Masz prawo złożyć skargę na brak dostępności produktu lub usługi, którą świadczymy.

W skardze umieść informacje:

  1. Twoje imię i nazwisko,
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu. Możesz podać sposób, w jaki mamy się z Tobą kontaktować. Jeśli tego nie zrobisz, skontaktujemy się z Tobą za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub poczty elektronicznej,
  3. wskaż produkt lub usługę, których dotyczy skarga,
  4. wskaż wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa,
  5. wraz z żądaniem zapewnienia jego spełnienia przez bank.

Jeśli skarga nie będzie spełniała wskazanych przez nas wymogów lub złoży ją osoba, która nie jest konsumentem (klientem indywidualnym) Banku Spółdzielczego w Koninie, nie rozpatrzymy skargi.

 

Skargę możesz złożyć:

  1. w dowolnej placówce Banku, na piśmie lub ustnie do protokołu,
  2. telefonicznie – numery telefonów do poszczególnych placówek Banku znajdują się
    na stronie internetowej Banku (opłata zgodna z taryfą operatora) – kanał niedostępny dla osób Głuchych,
  3. listownie na adres dowolnej placówki banku,
  4. przez skrzynkę elektroniczną: AE:PL-24603-70738-TDWDG-31,
  5. e-mailowo na adres: bskonin@bskonin.pl.

 

Odpowiedź na skargę:

1. Odpowiadamy na skargę dotyczącą braku dostępności świadczonych przez nas produktów i usług w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.

2. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, gdy nie możemy rozpatrzyć skargi
i odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni kalendarzowych, wydłużamy ten czas do 60 dni kalendarzowych.

3. Jeśli nie możemy odpowiedzieć na skargę w terminie określonym w ust. 1, wówczas
w ciągu 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania skargi:

1) wyjaśniamy przyczynę opóźnienia;

2) podajemy przewidywany termin odpowiedzi na skargę, który nie może być dłuższy niż wskazany w ust. 2.

4. Wskazane w ust. 3 wyjaśnienia przekażemy w formie:

1) pisemnej lub

2) e-mailem (jeśli jako formę otrzymania odpowiedzi na skargę wskażesz odpowiedź drogą e-mailową).

5. Aby zachować terminy odpowiedzi na skargę (ust. 1 i 2), wystarczy, że odpowiemy przed upływem tych terminów. W przypadku odpowiedzi na piśmie wystarczające jest nadanie jej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy
z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

6. Odpowiadamy na skargę:

1)   listem poleconym na adres wskazany w skardze lub przez skrzynkę elektroniczną
(z zastrzeżeniem pkt 2) poniżej);

2)    e-mailem w formie podpisanego elektronicznie pliku pdf, zaszyfrowanego hasłem. Hasło do odczytania odpowiedzi wysyłamy na numer telefonu, podany w formularzu skargi.

Gdy nie zgadzasz się ze stanowiskiem w odpowiedzi na skargę, możesz:

 

VII. Dostępność kart płatniczych

 

Nasze karty płatnicze posiadają ułatwienia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z karty: